vrijdag 26 januari 2024

Door de week heen, evaluatie

26 januari, evaluatie

De week is voorbij, ik ben erdoorheen. Ik hoef niet meer. Was het wat? Hm, ik ben niet helemaal tevreden. De ene keer was het beter dan de andere. En de ene keer was er meer materiaal voorhanden dan de andere keer. En er was natuurlijk wat onwennigheid: wat moet erin, en wat niet. Of eigenlijk: wat mag erin. Wordt het een algemeen iets (lekker veilig) of wordt het persoonlijk. En ik wilde geen stukkies schrijven die bestaan uit één onderwerp. Ik wilde ook geen columns, dat is een andere toon, en een dagboek is het ook weer niet. Lastig. Het zwenkt overal een beetje tussendoor.

Er is nog de bakje met onderwerpen die ‘door de week heen’ niet haalden, afgevallen, vergeten, wegens niet interessant genoeg, of dat ik dacht, ja hoor ‘ns, ik ben geen Voskuil. En ik ben geen boekhouder. Of als ik het toch ben, dan in ieder geval een nonchalante.

Ik kan nu in ieder geval melden dat ik al kaartjes heb gekocht voor de verfilming van ‘Zone of Interest’, naar het gelijknamige boek van Martin Amis. En overmorgen bezoek ik mijn arme lieve moeder die steeds meer verloren raakt.

Vandaag, vrijdag, heb ik weer een NRC gekocht. Vanwege het cultuurkatern Boeken. Daar begon ik ‘Door de week heen 1’ ook mee. Hierbij maar laten? Hierbij maar laten.

Het wordt tijd
voor een gedigt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.