donderdag 15 februari 2024

Voor Joop

Hij moest weer naar zijn oude moeder.
Niet alleen vanwege emotionele redenen,
maar ook financiële. Sinds ze de nacht
alleen doorwaakte, had ze Tel Sell als baken.
Een wereld openbaarde zich voor haar.
Alle gezondheidsproblemen die je maar
kon bedenken, zij verkochten de remedie,
het medicijn. Maar ook pannen, afslankdingen.
Fitnessapparatuur, apparaten voor de keuken,
Handige bijzettafeltjes, kijk dan, ik praat,
Ik doe het voor. U kunt nu toch niet zonder?
Kijk, de Multi-Srcubber, kijk, en dit zuigt vacuüm.
En dit hier geeft een Sixpack in drie maanden.
Het is ongelooflijk. Echt. Zo gemakkelijk.
Altijd schone vloeren, altijd een gelukkig leven.
Altijd oren zonder haar, en nooit een mes tekort.
En deze armband houdt u van binnen gezond.
U heeft het toch gezien? U heeft mij gehoord?
Het is zo makkelijk. U hoeft alleen maar te bellen.
Dan bent u weer tevreden en gelukkig.
En heeft u de perfecte maaltijdpan
En u heeft nooit meer vermoeide voeten.
(Maar wel altijd krullen in uw haar).
Doe het nou maar. Kijk mij lachen, ik ben toch
betrouwbaar? Het is toch ongelooflijk?
U kent ons toch? Wij zijn er voor u.
Iedere nacht kunt u op ons rekenen,
beste moeder van Joop. En wij kennen u.
Ervaart u een leegte in uw bestaan?
Wij vullen die voor u. Wij helpen u door de nacht
als uw zoon en de verzorging ver weg zijn.
Dit nummer kunt u bellen, hier kunt u bestellen.


(En Joop naderhand het allemaal weer terugdraaien)

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.