zondag 15 maart 2020

Bij en in de CasAnus by Atelier Van Lieshout


Wat is dit, waar kijk ik naar, is dit wat ik denk wat het is,
een darm, om precies te zijn, het laatste stukje ervan,
inclusief de uitwerp opening, maar dan op grote schaal,
van polyester, voorzien van deurtje, ramen, en te huur als
B&B en dat is wat ik gedaan heb. Want de darm is van
binnen voorzien van tweepersoonsbed, tafel met stoelen,
douche, wc en een radiator. Inclusief ontbijt tussen de
kunst en uitzicht over idyllisch vennetje waarin ganzen
en meerkoeten, omzoomd door zilverwitte berkenpracht.
Hoe zou het zijn, hoe zou het voelen om een weekend
in een darm door te brengen. Beetje lezen en schrijven,
Belgisch biertje erbij misschien, of zou ik me inleven,
want dat kan ik goed, en me een drol gaan voelen,
wachtend tot ik naar buiten mag. Zou ik me inbeelden
dat ik een darmvirus in residence ben? Of zou de kunst
overslaan naar mij, me inspinnen, opnemen in het concept?
De werkelijkheid bleek uiteindelijk prozaïscher, het wc-tje
uitgerekend het wc-tje, spoelde niet meer door, en het nieuws
meldde dat het land op slot ging. Tijd om de spullen
te pakken en de darm te verlaten. Nee, via de deur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.