dinsdag 26 januari 2016

Herinnering



Ik heb een herinnering, er is een foto van.
Ik loop met mijn vader op een landweg,
we hadden toen een hond en een Volvo katterug.
Ik heb een indianentooi. Mijn moeder draagt
een hippe jurk en lijkt op een filmster uit de sixties.
De foto is verkleurd en heeft een kartelrand.

Ik snij mezelf vandaag aan de foto,
ik bloed en voel een vertrouwde pijn.
Mijn moeder is het verleden vergeten,
en mijn vader komt niet meer op foto’s voor.

Ik heb een herinnering, maar die is gekleurd.
Er is een landweg waar een hond eindeloos holt.
Er glanst een rode ronde Volvo, er stapt een filmster uit.
Een man loopt met een jongetje in indianenpak.
Er klinkt gelach, er wordt gezwaaid naar de fotograaf.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.