woensdag 1 januari 2014

Kerststerren voor Marinus van der Lubbe

Het was 24 december, de dag voor Kerst, we waren op weg naar het Deutsches Theater in de Schumannstrasse, in Berlijn. Links voor de ingang ligt daar de herdenkingssteen voor Marinus van der Lubbe. Maar we waren met lege handen op weg, want wat waren die bloemen hier duur, 8 euro voor een bosje van niks. Sorry Marinus, dacht ik (jongen met je wankel hoofd / aan de beul vooruit beloofd) je verdient meer, ik vervloekte m'n eigen schrieperigheid. Maar wie weet trof ik nog ergens een bloem, of een tak desnoods. (Dat lukte verleden keer ook, maar ja, toen was het zomer.) Maar dat moest dan wel snel gebeuren want we sloegen de laatste hoek om. Op een muurtje stond een plastic tas. In het voorbijgaan keek ik er even in, en ik zag een plant. Ik deed de tas verder open en zag drie planten: kerststerren. En niemand in de buurt. Marinus! dacht ik en nam het tasje mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.