dinsdag 13 april 2021

Aftershave

Ik was een nachtje blijven slapen in het huis van mijn vader. Niet gepland, dus ik vroeg of ik gebruik kon maken van zijn scheergerei. ‘Tuurlijk’, zei hij, ‘het staat allemaal op het planchet.’ Dus ik zeepte m’n kaken in met hetzelfde merk scheerzeep dat ik thuis ook heb. Zo gaat dat kennelijk, van vader op zoon. En ik schoor mezelf glad. Maar nu de aftershave. Waar stond die? Dat was vast van een ander merk dan dat ik gebruik, want ik zag het flesje niet. Ik ging alle flesjes op het planchet na van links naar rechts. En daarna weer terug van rechts naar links. Geen aftershave. Mijn huid trok toch een beetje strak, een beetje verzachtende aftershave zou welkom zijn. Dus ik zei tegen mijn vader: ‘Ik kan de aftershave niet vinden. Die staat niet op het planchet.’ Mijn vader zei: ‘Hoe kan dat nou, hij staat er wel. Ik heb ‘m vanochtend nog gebruikt.’ En hij liep voor me uit naar de badkamer en pakte daar van het planchet een flesje, draaide zich om naar mij en hield het voor me, ‘hier staat tie.’
Ik keek naar het etiket, daar stond: Deodorant.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.