donderdag 6 juni 2019

De readymade

Ingestuurde geluksacties


  1. Judith wordt blij als ik onderweg 10 bomen knuffel, en bij elk van die bomen een foto maak van mezelf die de boom knuffelt
  2. Nicole wordt blij als ik onderweg kaartjes met een glimlach aan mensen uitdeel met de boodschap deze glimlach door te geven aan iemand anders
  3. Martijn wordt blij als ik onderweg ook af en toe eens een (paar) dag(en) stilsta en gewoon chill en geniet van de dingen om me heen. Al dan niet met een lokaal biertje in de hand
  4. Claudia wordt blij als ik op mijn weg iemand opzoek die al heel lang geen bezoek heeft gehad. Die ‘vergeten is door de omgeving’. Misschien woont hij of zij ergens op een plek die niet toegankelijk is. Of heeft zichzelf teruggetrokken uit de wereld. Het mag ook een dier zijn. In de hoop dat deze mens of dier weer in het licht komt te staan en zo zich weer gezien en blij voelt
  5. Merijn wordt blij als ik onderweg 10 mensen help
  6. Iris wordt blij als ik onderweg elke dag een compliment uitdeel aan een willekeurig persoon
  7. Kaat wordt blij als ik in elk land een ijsje eet en iemand die ik tegenkom trakteer op een ijsje
  8. Janine wordt blij als ik onderweg gekke dansjes en silly walks doe en mensen vraag om met me mee te doen
  9. Louis wordt blij als ik hem vanuit Palermo een kaartje stuur.
  10. Maria wordt blij als ik haar uit elk land een kaartje met envelop stuur voor bevriende postzegelverzamelaar
  11. Chris wordt blij als ik een foto maak van gekke, mooie, grappige huizen onderweg en deze deel met woningcorporaties om zijn huizenzoektocht kracht bij te zetten
  12. Chris wordt blij als ik af en toe een foto maak met het peace-teken
  13. Leonie wordt blij als ik onderweg een gesprek aanknoop met (eenzame) ouderen
  14. Yvonne wordt blij als ik in elke stad een stukje afval opraap en deze in de prullenbak gooi
  15. Lara, Maarten, Christina, Maarten, Luder, Rianne, Ralph, Maaike, Lonneke, Loes en Pjotr worden blij als ik in de taal van elk land een pizza bestel en deze ook opeet
  16. Peter wordt blij als ik per land een flauwe woordgrap bij een dorp- of stadsnaam bedenk
  17. Suzanne wordt blij als ik miauw naar elke kat die ik tegenkom
  18. Eveline wordt blij als ik Loesje stickers deel in de lokale taal met de mensen die je ontmoet op hun werkplek (bijvoorbeeld in een winkel, kroeg, bejaardenhuis, school..waar je jezelf ook bevindt). En als ik een paar stickers plak onderweg, in één of andere uithoek
  19. Chris wordt blij als ik af en toe een liedje van zijn Move The Earth Playlist of de playlist zelf deel
  20. Dorenda wordt blij als ik een liedje deel dat past bij het moment 
https://movetheearth.run/geluksacties/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.