woensdag 15 februari 2017

Op reportage



Ik hou mijn pen als een microfoon, dicht bij de chaos en ongevormdheid  en probeer er dan iets van te maken. Is mijn waarneming betrouwbaar? Dat moet blijken. Heb ik, hou ik, voldoende distantie tot het onderwerp? Vanaf welk standpunt bekijk ik de zaak? Hebben we het uiteindelijk, na het schiften, over hetzelfde? Het licht is niet altijd goed, soms staan er mensen in de weg. Er zijn feiten bij die elkaar weerspreken, zie ik nu al. Het is een verbrokkeld geheel, er is gewoon te veel. Ik moet schrappen, keuzes maken. Ik noteer de aanknopingspunten, ik luister naar iemand die raaskalt. Ik ben nu live, zeg ik tegen niemand in het bijzonder. De reportage loopt continu door. Ik stapel beelden.  Ik moet zorgen voor een kop en voor een staart. En voor afwisseling daar tussenin. Er is een andere wereld, vast, maar ik geloof daar niet in. Dit is geen plek voor een watje, hier knallen grote woorden. Maar hoedanook, vanavond wel naar huis, de hond moet er nog uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.