maandag 2 januari 2017

Ze kwam binnen en dronk een blikje Red Bull



Ze dronk een blikje Red Bull als ontbijt.
Ze was erg dun maar ze was ook erg aardig.
Ze had geen last van een ochtendhumeur.
Het was haar gewoonte, dat blikje Red Bull.
Ik zou er nog meer leren kennen.
Ze peuterde mijn ooghoeken schoon,
Ze bakte pannenkoeken, voor mij dan,
zij had genoeg aan haar blikje energydrank.

Zij begon altijd d’r haar woest te fatsoeneren:
elastiekje los, krabben, woelen, harken, buigen
en zwaaien, borstelen en weer bij mekaar binden.
En dat alles zonder spiegel, maar met grijns naar mij.

Ze had zo d’r gewoontes, kwam je liever niet tussen.
Ze hield een kasboek bij, ze sliep zonder kussen.
Ze speelde piano, orgel en harmonium, d’r vingers
stonden er helemaal naar. Ook schilderde ze.
Maar exposeren deed ze niet,
alleen ik mocht haar doeken zien.
Ze had ook geacteerd in een film. Maar daar was
het bij gebleven. En ze was te horen in
een koortje op een plaat. Haar cv was divers.

Ze had altijd grootse plannen, met veel verhalen
daarover, maar daar bleef het ook altijd bij. Iedereen
wist dat inmiddels wel, dat het enkel woorden waren,
en dat het bij die plannen zou blijven, maar zij geloofde
er nog in, tegen de klippen op. Ze zou eens –
Ze zou eens, wacht maar, ze moest eerst nog dit….
wacht nog even, ze moest nog eerst dat…

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.