woensdag 1 april 2015

Boeddhabeeldje gekregen, in de tuin gezet

Verjaardag, Boeddhabeeldje gekregen. Ach, wat leuk zeg, bedankt!
Ondertussen me vertwijfeld afvragend: wat moet ik met zo'n ding -
De dag erna, liever geen god in huis, in de tuin gezet,
met z'n tevreden grijns, gevouwen handjes en tevreden buik.
In een donker en niet erg in het oog springend hoekje.
Geen omkijken meer naar. Iedereen blij, inclusief Boeddha.
De dag erna, ik loop de tuin in, zit meneer ineens twee meter
verderop in het zonnetje, met die tevreden grijns van 'm.
Ik denk, weer vertwijfeld: gast, ik geloof jou niet,
hoe heb je dit voor mekaar gekregen?
De werkelijkheid bleek wat prozaïscher,
mijn vrouw had nieuwe bollen gepoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.