woensdag 1 juli 2020

Gigantisch Zwart Gat eet elke dag een zon

‘Gigantisch Zwart Gat eet elke dag een zon’, kopte de krant.
Dus vroegen wij een interview aan met dat Zwarte Gat en zijn bijzondere trek.

‘Ja, het begint bij mij al bij het opstaan. Ik zie dan zo’n zonnetje triomfantelijk opkomen, en dan denk ik: ha, ontbijt. Die is voor mij, sunny side up. Hap slik weg. Je moet ontbijten als een keizer zeg je? Nou, ik ontbijt liever als een Zwart Gat. En ja, daardoor groei ik wel wat. Maar ik zou mezelf niet dik willen noemen. Want die Aarde van jullie, die zou bij mij passen in een holle kies, hahahaha, ja, als ik kiezen had natuurlijk. Maar ik stond gisteren op de weegschaal en ik was zo’n beetje 34 miljard keer zo zwaar als jullie zon. Ja weet je wat het is, ik heb gewoon lekkere trek, gezonde honger. En een zonnetje is licht verteren hoor. En dat ik elke dag 333.000 keer het gewicht van de Aarde opslok, is ook maar een leuk feitje voor de Wetenschapspagina. Ja, ik ben groot geworden door ambitie. Het Zwarte Gat in jullie Melkweg is niet echt een streber als ik dat zo vergelijk, wat is tie, 8000 keer zo klein als ik? Pfffff. Maar ja, jullie hebben jullie zon nog, wat als hij die ontdekt als ontbijt? Dan is het vreemd wakker worden in jullie Melkweg. Zo, maar nu is het interview voorbij, want ik wil weer wat materie opslokken om te groeien. Toedels!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.