donderdag 8 mei 2014

Het had anders kunnen lopen

De hardloopster, ik schatte haar midden veertig,
afgetraind, sportief, atletisch gebouwd,
snelheid 11 kilometer per uur,
karakteristiek marathonpasje,
kortom, de hardloopster,
kwam ik vaak 's ochtends tegen.
Ik kwam terug van mijn werk,
zij deed een ochtendrondje.
Zij lachte, ik lachte terug.
We kenden mekaar van het hardlopen,
van het tegenkomen. En dat we allebei
in het centrum woonden, ongeveer.
We groetten elkaar, zoals hardlopers doen.
Ik schatte haar midden veertig.
Ik zag haar later in burger, in gezelschap:
hij was lang en droeg een brilletje en was
eind veertig, je tekent het type zo uit:
afgetraind, sportief, atletisch gebouwd,
het karakteristieke marathonpasje,
snelheid 13 kilometer per uur,
denk je er zo bij. Kortom,
een hardloper in burger.
En nu denk ik dus steeds:
als het anders had gelopen,
dan had ik daar kunnen lopen,
naast haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.